Uw website hoger in Google door zoekmachine optimalisatie (SEO)

Met SEO of zoekmachine optimalisatie kunnen we uw website hoger laten scoren in Google en zo meer bezoekers aantrekken. We gaan daarbij doelgericht tewerk: niet enkel het verhogen van het aantal bezoekers op zich is belangrijk, vooral het aantrekken van meer bezoekers die behoren tot uw doelgroep, en dus potentiële klanten, is belangrijk. Op die manier verhoogt u uiteindelijk het omzetverhogend effect van uw website.

Meer bezoekers en dus potentiële klanten met zoekmachine optimalisatie

Hoge posities in zoekresultaten zijn de droom van iedere website eigenaar. Terecht, want websites die niet op de eerste, hooguit de tweede pagina met resultaten terecht komen krijgen nauwelijks of geen trafiek via de search engines.

Hoe krijg ik mijn website hoger in Google?

Met SEO of Search Engine Optimalisation zorgen we ervoor dat uw website zo goed mogelijk scoort in Google en dus een grotere zichtbaarheid heeft bij uw potentiële klanten. Enkele eenvoudige ingrepen zoals het verbeteren of toevoegen van paginatitels, urls of metagegevens kunnen al een grote impact hebben op uw positie in Google.

Ook inhoudelijk kunnen we uw site aanpakken: herschrijven van teksten, verwijderen van dubbele of irrelevante inhoud, gepast gebruik van specifieke keywords en nog veel meer.

Met al deze technieken proberen we zoveel mogelijk bezoekers naar uw website te brengen zodat dit kan leiden tot bv meer contact- of offerteaanvragen, productverkopen,...

Zoekwoorden onderzoek

Goede zoekresultaten boeken is een proces met veel stappen, waarvan de eerste bestaat uit een zoekwoorden onderzoek: het vastleggen van de zoektermen ("keywords") die uw bezoekers wellicht gaan gebruiken als zij op zoek zijn naar producten of diensten die u aanbiedt. Dit klinkt misschien eenvoudiger dan het lijkt, want het vastleggen van goed scorende zoektermen mag u niet aan het toeval overlaten. Zoektermen die "logisch" zijn volgens de zaakvoerder of product manager van een bedrijf zijn niet noodzakelijk de termen die gebruikers ook in de realiteit gebruiken. Er moet rekening gehouden worden met zaken als vakjargon, regionale verschillen, mogelijke verwarring met andere producten, etc. En wat met bezoekers uit andere landen of in andere talen? SEO die vertrekt van de verkeerde zoektermen leidt tot slechte resultaten, dus pakken wij het zoekwoorden onderzoek professioneel aan. We steunen daarbij enerzijds op een aantal geavanceerde technische tools, anderzijds op onze jarenlange ervaring.

Technische Zoekmachine optimalisatie

Eens de "target keywords" of beoogde zoektermen bekend zijn, volgt de technische optimalisatie waarin wij uw website aan een grondige checkup onderwerpen en bijstellen waar nodig. We besteden daarbij aandacht aan diverse aspecten:

  • De "meta" inhoud van uw site (voor de gebruiker niet zichtbare inhoud)
  • Gebruik van correcte, zoekmachine vriendelijke codes voor tekst en inhoud van uw webpagina's
  • Checkup en aanpassen van de paginatitels en de url's (webadressen) waaronder de afzonderlijke pagina's bereikbaar zijn
  • Optimalisatie van uw site structuur: zijn alle belangrijke pagina's snel genoeg bereikbaar (niet te diep genest), bevat de site dode links, zijn er voldoende interne links, weerspiegelt de pagina hiërarchie ook de belangrijkheid van de pagina's etc.

Inhoudelijke Zoekmachine optimalisatie

Als de technische opbouw van uw website en de individuele pagina's gescreend is, wordt het tijd voor een inhoudelijke optimalisatie. Ook hier zullen we diverse aspecten nagaan:

  • Bevat de site dubbele of irrelevante inhoud
  • Is er voldoende tekst en is die goed gestructureerd, staan de belangrijke zoektermen erin met de goede densiteit, worden de keywords niet téveel herhaald, etc.
  • Wordt er regelmatig nieuwe content toegevoegd aan de site en wordt bestaande inhoud geactualiseerd?

Op basis van een inhoudelijke analyse bepalen we de beste content writing en content marketing aanpak voor uw website.

Hoger in Google komen met link building

Een van de doeltreffendste technieken om de relevantiescore – en dus de ranking – van uw website te verhogen is door het creëren van "incoming links": links vanop andere websites naar uw eigen website. De moeilijkheid is uiteraard dat u deze links in principe niet zelf kunt maken: de eigenaar van de andere site moet dat doen.

Link building is een van de meeste gebruikte, maar ook de meest misbruikte techniek om zoekresultaten te verbeteren. Link building moet daarom met de nodige omzichtigheid gebeuren. Niet elke inkomende link zal uw resultaat verbeteren, integendeel, links van spamsites worden juist negatief beoordeeld. De opdracht bestaat er in om voldoende relevante links op te bouwen van websites uit uw activiteitenbranche. Hiervoor bestaan diverse technieken, waarin wij al heel wat klanten met succes hebben begeleid.

Voor tal van klanten optimaliseerden wij al hun website, met spectaculaire resultaten. Zelfs in zeer concurrentiële domeinen! Ook hoger scoren in Google? Neem nu contact op voor een vrijblijvend gesprek over SEO voor uw website.

Uw website hoger in Google
Uw website hoger in Google?
Mail ons of bel
+32 3 325 16 01.

Een van onze projecten

Bureau Broeckaert website

Incassokantoor

Lees meer